Werken in de zorg

Welke e-health is nuttig? Cliënten testen het zelf

E-health vergroot de zelfredzaamheid van je cliënten. Daardoor houd jij meer tijd over voor je zorgtaken. Maar welke nieuwe apps en gadgets zijn nu echt zinvol? Zorgorganisatie Pluryn heeft een slimme oplossing. Cliënten testen welke e-health nuttig is.

Denktank

Eén dag per week komt een cliëntengroep bijeen rond de grote tafel in het Living Lab van Pluryn. Hun laptops gaan open en mobieltjes liggen klaar. Elke week proberen zij allerlei nieuwe e-health-toepassingen uit. Want er verschijnt zoveel op de markt. Welke daarvan vergroten nu echt de zelfredzaamheid van cliënten?

Living Lab

Het Living Lab is een aparte ruimte op het hoofdkantoor van Pluryn, een organisatie voor jeugdzorg, ggz en gehandicaptenzorg. Alle nieuwe gadgets en apps zijn er te vinden. Klaar om te worden getest. En dat doen cliënten eens per week. Ze doen dat in de dagbesteding. De groep bestaat uit mensen met voorliefde voor nieuwe technologie. Zij maken een voorselectie uit alle e-healthtoepassingen.

Uitproberen

Veelbelovende producten komen in de uitleenservice van Pluryn. Cliënten en medewerkers kunnen ze dan gratis lenen en uitproberen. Zo kunnen ze bekijken of het zinvol is om een product zelf aan te schaffen.

Kijk mee

Het filmpje laat je meekijken in het Living Lab. Misschien ook een goed idee voor jouw zorgorganisatie?