Klantenservice: waarmee kunnen we u helpen?

 

Direct zelf regelen

Hier bellen klanten ons het meest over

Actueel Klantenservice

Waarom moet ik inloggen via DigiD met wachtwoord én sms-code?
In Mijn IZZ staan privacy-gevoelige gegevens, zoals declaraties van uw medische behandelingenlingen. De Wet bescherming persoonsgegevens verplicht alle zorgverzekeraars om zorggegevens extra goed te beschermen. Daarom hebben alle zorgverzekeraars in de nieuwe gedragscode van Zorgverzekeraars Nederland afgesproken dat vanaf april 2015 uw zorggegevens extra beveiligd zijn. Wij doen dit via een sms-controle bij het inloggen. Zo weten we zeker dat u degene bent die de gegevens mag inzien.

Wat krijg ik vergoed in het buitenland?

Hebt u medische hulp in het buitenland nodig? Wilt u een ingreep liever in het buitenland laten doen? Of gaat u tijdelijk in het buitenland werken, wonen of studeren?

Ik heb (nog) geen zorgpas. Wat moet ik doen?

Geen probleem. Als u al een zorgpas heeft aangevraagd, of pas sinds kort verzekerd bent, dan krijgt u de pas vanzelf. Wilt u een nieuwe pas aanvragen? Neem dan contact op met onze klantenservice. U krijgt dan gewoon een nieuwe pas van ons.

In de tussentijd naar een zorgaanbieder? Neem dan uw polis mee, of uw rijbewijs of idenditeitsbewijs met uw burgerservicenummer.

Geldzaken

Ik heb een factuur gekregen van mijn zorgaanbieder. Hoe kan ik die declareren?

U kunt uw nota’s zowel online als per post declareren. Bekijk de opties voor het declareren.

Waarom krijg ik niet het volledige bedrag vergoed?

Maakt u kosten die worden vergoed uit de basisverzekering? Dan betaalt u de eerste € 385 zelf. Dit heet het eigen risico.
Van sommige zorgkosten moet u een deel zelf betalen. Dit noemen we de eigen bijdrage.

Welke betalingsmogelijkheden zijn er?

Hoe u uw premie en overige kosten zoals eigen risico en eigen bijdrage betaalt, leest u op onze pagina over betalingsmogelijkheden.

Ik heb moeite met betalen. Wat nu?

Lukt het u niet om uw zorgpremie en facturen op tijd te betalen? Bel dan met onze klantenservice. Een betalingsachterstand kan vervelende gevolgen hebben en u ook extra geld kosten. Wij bespreken daarom graag de mogelijkheden, bijvoorbeeld van een betalingsregeling.

Zorg

Bij welke zorgaanbieder kan ik terecht?

In Vergelijk en Kies staan alle zorgaanbieders met wie wij een contract hebben. Gaat u naar een andere zorgaanbieder? Dan kan het zijn dat u zelf een deel van de kosten betaalt.
Voor de meest voorkomende tandartszorg geldt iets anders. Hiervoor kunt u naar alle tandartsen in Nederland. Uw tandarts hoeft dus geen contract met ons te hebben.

Waarom heeft mijn zorgaanbieder geen contract?

Wij maken afspraken met zorgaanbieders over kwaliteit, prijs en service van de te leveren zorg. Voldoet dit niet aan de minimumnormen? Dan gaan we met uw zorgaanbieder in gesprek. Blijft verbetering uit? Dan sluiten wij geen contract af met uw zorgaanbieder.

Wat krijg ik vergoed?

Weten wat IZZ vergoed? Bekijk het vergoedingenoverzicht. Weet u niet meer welk aanvullend pakket u hebt? Zoek het op in Mijn IZZ.
In Vergelijk en Kies staan alle zorgaanbieders met wie wij een contract hebben. Gaat u naar een andere zorgaanbieder? Dan kan het zijn dat u zelf een deel van de kosten betaalt.

Staat uw vraag er niet tussen?

Zoek uw vraag met een trefwoord of bekijk alle veelgestelde vragen.

Mijn vraag gaat over:

Stel uw vraag aan IZZ

Wij helpen u graag verder. Wij streven ernaar om uw e-mail binnen 2 werkdagen te beantwoorden.

Stel uw vraag


Klachten of opmerkingen?

Wij zijn u graag zo goed mogelijk van dienst. Bent u toch niet tevreden over onze service? Laat het ons weten. Wij helpen u graag. En u helpt ons hiermee om onze dienstverlening te verbeteren.

Bellen met de klantenservice

0900 – 02 74
20 cent per gesprek, plus uw gebruikelijke belkosten.

Openingstijden:

Werkdagen van 8.00 tot 20.00 uur.
Zaterdag van 9.00 tot 13.00 uur.

Op Koningsdag (27 april) en Hemelvaart (5 mei) zijn wij gesloten. Wij helpen u graag de volgende dag weer.



Keurmerk Klantgericht Verzekeren

IZZ heeft het Keurmerk Klantgericht Verzekeren. Want wij hebben de kwaliteit van onze producten en dienstverlening goed laten toetsen door de Stichting toetsing verzekeraars (Stv). En daar zijn wij trots op! Lees wat dit voor u betekent.